reklama

Osemdesiaty deviaty som si nevšimol

Ani osemdesiaty ôsmy. A nie som sám. Na pieskoviskách sa toho zas až tak veľa nezmenilo. Keby som bol vtedy taký veľký ako moja staršia sestra, možno by som si vedel matne spomenúť na nejaké to štrnganie kľúčmi a ľudí na námestiach. Ale nebol som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Predvčerom uplynulo dvadsať rokov od sviečkovej manifestácie za náboženskú slobodu. Zišli sme sa, na spomienkovej slávnosti. Bolo nás niekoľko stovák a naplnili sme dóm svätého Martina. Omšu slúžil biskup. Hral orchester z filharmónie, spieval filharmonický zbor. Medzi veriacimi boli politici, umelci, lekári, učitelia, študenti. Z dómu sme so sviečkami prešli po Hviezdoslavovom námestí ku kostolíku Notre Dame k novému pamätníku. Odhaľoval ho medzi inými aj náš europoslanec.

A všetko bolo také samozrejmé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ten večer som nevidel ani jedného policajta. Nedostal som obuškom po papuli, nezrazilo ma auto, nikto ma nepolieval vodou a sviečku mi sfúkol vietor, nie nejaký eštebák.

Bola strašná zima, ale koncert na Hlavnom námestí nezrušili. Varga odpálil Ľalie poľné. Hudobníci z Bratislavského komorného orchestra ťahali, až kým im nezačalo snežiť na husle a do kontrabasov. A potom dali ešte prídavok. My pod pódiom sme podupkávali do rytmu, aby sme nezamrzli.

Prešli dva dni a ja si tu píšem, čo len chcem a ako chcem. O pár minút to zverejním a nepotrebujem k tomu okrúhlu pečiatku od nejakého blbca. Kto chce, ten si ma prečíta a ak sa niekomu znevidím, nemá ma kam bonznúť. Nebudem si musieť svoje slová odsedieť. Nezabásnu ma ani nepredvolajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osemdesiaty devaty som si nevšimol. Ani osemdesiaty ôsmy. Ale našli sa takí, čo mi ho pripomenuli. Vďaka im.

filip pacalaj

filip pacalaj

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skúmam kultúrnu semiotiku, robím v reklame. Zoznam autorových rubrík:  HudbaAmerikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu